Królowa stylu

Otwarcie przyznaje, że jej kariera jest owocem ciężkiej pracy, zaangażowania i świadomych decyzji, a nie szczęścia czy zrządzenia losu. Na pytanie, co jest modne w tym sezonie, Anja Rubik uśmiecha się i odpowiada: – Dzisiaj wszystko jest modne. Wykreowała swój oryginalny styl, który koresponduje z jej silnym charakterem i kobiecą zmysłowością.

 

Anja Rubik

Tekst Maria Windorbska

Anja Rubik urodziła się w 1983 roku w Rzeszowie. Jest top modelką, prezenterką telewizyjną, osobowością medialną i działaczką społeczną. Zainteresowania Anji wykraczają daleko poza modę. Uwielbia muzykę – wystąpiła w teledysku „Lost Me” Mary Komasy, a także w klipie promującym dzieło Doroty Masłowskiej pt. „Chleb”. Lubi projektować – w 2014 roku pojawiła się kolekcja, którą stworzyła z Mohito, a w 2016 kolejna, tym razem zaprojektowana we współpracy z marką IRO.

ŻYCIE NA WALIZKACH

Anja dzieciństwo spędziła w nieustającej podróży. Kiedy miała cztery lata, jej rodzice weterynarze, postanowili wyemigrować do Grecji, następnie do Kanady i RPA. To właśnie w Afryce po zobaczeniu Evy Herzigovej i Lindy Evangelisty w klipie George’a Michaela do piosenki „Too Funky” postanowiła zostać modelką. Karierę rozpoczęła już w wieku 15 lat, a pierwszy pokaz, w którym wzięła udział, odbył się w Mediolanie.

IKONA MODY Z DUSZĄ

Jej zdjęcia można znaleźć na okładkach najbardziej prestiżowych magazynów modowych. „Vogue Paris” ogłosił, że jest jedną z 30 top modelek ubiegłej dekady. W 2012 roku została uznana za ikonę świata mody przez portal models.com. Anja uwielbia angażować się w nowe projekty i działania. Chociaż mogłaby pozwolić sobie jedynie na dopieszczanie kariery w modelingu, została autorką kampanii edukacyjnej #sexedPL i postanowiła wesprzeć edukację seksualną w Polsce. Anja zawdzięcza swoją pozycję w świecie mody i mediów nie tylko niezwykłemu talentowi do modelingu oraz zjawiskowej urodzie, lecz także swej wyrazistości – jest bardzo zdecydowana, twórcza, z poczuciem misji.

LOOK Z BROSZKĄ

Anja
BROSZA RAJSKI PTAK, XX w.

Styl Rubik na co dzień jest raczej swobodny. Zestawia ona klasykę z nowoczesnością, minimalistyczne stylizacje z wyrazistą biżuterią, podstawowe kolory z różnorodnymi teksturami. Zwykle stawia na czerń, którą lubi łączyć z diamentami bądź złotem. Często nosi marynarki, do których dobiera biżuteryjne broszki. Lubi też mocne lub długie naszyjniki. Można powiedzieć, że biżuteria często odgrywa główną rolę w jej stylizacjach. Nieprzypadkowo w latach 2010-2018 Anja była ambasadorką firmy Apart, a w 2018 roku została również ambasadorką Menē Jewelry. Jej stylizacje na 72. Festiwalu Filmowym w Cannes zauważył cały świat. Anja pokazała, jak nosić duże naszyjniki, zadać szyku klasycznymi brylantami i bawić się bardziej fantazyjnymi elementami biżuteryjnymi.

Za kreacje Anji odpowiedzialny był jej przyjaciel Anthony Vaccarello – dyrektor kreatywny domu mody Yves Saint Laurent, natomiast jej biżuteria w całości została dobrana w domu jubilerskim Boucheron. Zarówno nowoczesna, rockowa wizja Vaccarella, jak i założenia Boucherona (inspiracje do kolekcji są czerpane przede wszystkim ze współczesności, natury oraz haute couture) są bliskie stylowi Anji.

CZERŃ I DIAMENTY

Anja
KOLCZYKI ART DÉCO l. 20.-30. XX w.

Na premierę filmu „Ból i blask” Pedra Almodóvara Rubik założyła czarny klasyczny garnitur, lecz zrezygnowała z biustonosza i koszuli. Pozwoliła, by główną rolę w jej stylizacji odgrywał wykonany z białego złota diamentowy naszyjnik Lierre de Paris w kształcie znaku zapytania z motywem liści bluszczu. Jego pierwsza wersja została wykonana w 1883 roku, a ta, którą miała na sobie Anja – w 2018. Krwistoczerwone usta dodały całości mocy. Kreacja potwierdziła, że pragnąc się wyróżnić i być lekko zadziorną, nie trzeba rezygnować z klasyki. Na kolejnym pokazie – tym razem filmu „Lux Æterna” Gaspara Noégo – modelka postawiła na bardziej figlarny look. Krótką cekinową sukienkę w postaci marynarki połączyła z czarnymi rajstopami w czerwone kropki. Akompaniowały jej dwa biżuteryjne ptaki – papuga w formie nausznicy wykonanej z kamieni szlachetnych oraz ptak na pierścionku Meisa the Chickadee z tanzanitem, wysadzany niebieskimi, żółtymi oraz czarnymi diamentami, szafirami, tsavorytami, onyksami oraz lapis-lazuli. Na premierę „A Hidden Life” Terrence’a Mallicka Anja wybrała długą czarną suknię na jedno ramię, z rozcięciem w okolicy dekoltu. Całość uzupełniła klasyczna biżuteria – bransoleta mankietowa Quatre Radiant Edition z białego złota z diamentami, bransoleta z kolekcji Couture z diamentów ułożonych w splot oraz długie kolczyki w formie chwostów z perłami oraz diamentami. Kreacja ta podsumowała, czym jest nowoczesna, a przy tym indywidualna interpretacja klasyki i elegancji.

 

 

DESA Biżuteria

W Galerii DESA Biżuteria znajdą Państwo ponadczasową biżuterię w stylu Anji Rubik. Najwyższej klasy klejnoty wykonane w pojedynczych egzemplarzach lub wyroby światowej sławy domów jubilerskich jak Tiffany. Posiadamy największy wybór perłowych i diamentowych naszyjników oraz wisiorów. Specjalizujemy się w biżuterii art déco oraz z pierwszych dekad XX wieku.

 

BROSZA WAŻKA, II poł. XX w.

 

Anja
PIERŚCIONEK Z TSAVORYTAMI, Europa, XX w.

 

Anja
BROSZA STRZAŁA, Rosja, XIX/XX w.

 

BROSZA W FORMIE TRZECH WRÓBLI NA GAŁĄZCE, XX w.

 

0
2120

Potwierdź wysłanie formularza

Kliknięcie przycisku „POTWIERDŹ” oznacza zgodę na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w celu realizacji zapytania.

Dane zostały wysłane pomyślnie. Dziękujemy.

Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z Klauzulą Informacyjną dotyczącą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.

Administratorem danych w rozumieniu obowiązujących przepisów o ochronie danych jest Tacit Development Polska JS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa („Tacit Development Polska JS”) z siedzibą w Warszawie pod adresem: ul. Twarda 4, 00-105 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000457787, numer telefonu (22) 403 45 34. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych należy kontaktować się na adres poczty elektronicznej: rodo@tacitgroup.pl

Treść tylko dla subskrybentów newslettera, prosimy o zaznaczenie zgody.